فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

 

منبع نور عکاسی را خودتان بسازید

 

 نورپردازی برای عکاسی در خانه

 

وقتی که در خانه عکس می گیرید بسیار پیش می آید که منبع نور مناسب در اختیار ندارید و نمی توانید عکس دلچسبی بگیرید. برای رفع مشکل می توانید با هزینه کم منبع نوری مناسب بسازید. با نور کافی این چراغ ها می توانید سوژه خود را کاملاً روشن کنید و عکسی واضح بگیرید. در حالیکه اگر بخواهید همین تجهیزات نورپردازی را از بازار تهیه کنید باید هزینه گزافی پرداخت کنید که برای عکاسی در خانه معقول به نظر نمی رسد. با این روش نور پردازی این امکان به شما داده می شود که گشادی دهانه لنز را کمتر کنید و به این ترتیب عمق میدان بیشتری در تصویر خود ایجاد نمایید. در این آموزش می توانید از لامپ رشته ای یا لامپ تنگستن استفاده کنید که دمای نور بالاتری در مقایسه با لامپ ها فلورسنت دارند و برای عکاسی در داخل خانه مناسب تر هستند.

تجهیزات و مواد لازم برای نور پردازی در خانه!
  • دو چراغ سیار آویز (می توانید آنرا به راحتی در بازار پیدا کنید) از پاتروم چینی یا سرامیکی استفاده نمایید
  • دو عدد سیم رابط سیار
  • لامپ ۲۵۰ وات رشته ای و همانطور که گفته شد پاتروم چینی
دستور العمل

پس از اینکه وسایل و ابزار کار را آماده کردید می توانید کار را شروع کنید. هنگام تهیه چراغ سیار اگر توانستید نوع وات بالای آنر تهیه کنید که برای یک لامپ ۲۵۰ وات مناسب باشد بهتر است و حتماً چراغی تهیه کنید که دارای پاتروم چینی باشد و اگر چنین چراغ سیاری نیافتید می توانید از فروشنده بخواهید پاترم مربوطه را تعویض نماید و از سیم و اتصالات قوی تر برای چراغ شما استفاده کند تا هنگام کار طولانی مدت با این چراغ ها گرمای اضافی تولید نشود حداقل توان مورد نیاز شما ۲۵۰ وات است و اگر لامپ ۳۰۰ وات استفاده کنید بهتر است همچنین دو عدد سیم سیار نیاز دارید که به شما اجازه جابجایی در مکان های مناسب را بدهد. می توانید این چراغ سیار را روی در یا صندلی فلزی آویزان کنید. و مکان منبع نور مورد نظر خود را تنظیم نمایید. نکته دیگری که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید این است که لامپ ۲۵۰ وات سایز کوچک تهیه کنید به طوریکه در داخل چراغ شما جا بگیرد چنین لامپ هایی در بازار یافت می شوند اما نگران نباشید اگر چنین لامپی هم یافت نشد می توانید قسمت فلزی را باز کنید و قوس آنرا کمتر کنید یا قسمتی از آنرا ببرید و بقیه را با ورق آلومینیوم بپوشانید.

خوب لامپ ها را در جای خود قرار دهید و چراغ ها را روشن کنید مشاهده خواهید کرد که تمرکز نور از یک لامپ آویز بسیار بیشتر است و با استفاده از این منبع نور می توانید به سوژه خود نور بیشتری بتابانید.

چراغ های خود را یا زاویه ۴۵ درجه قرار دهید یکی سمت راست و یکی ....................

 


موضوعات مرتبط: درس شصت و هشت منبع نور عکاسی را خودتان بسازید ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 10:22 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon